Oznaczenia terminów
Hotel Holimo – hotel położony w Starej Morawie 11a, 57 – 550 Stronie Śląskie wraz z strefą basenową i saun, Restauracją, Lobby Barem oraz ogrodem.
Gość – osoba fizyczna albo prawna, będąca stroną umowy świadczenia usług hotelowych (na pobyt wypoczynkowy lub turystyczny), będącego w dyspozycji Hotelu Holimo.
Podmiot zarządzający Hotelem – Holimo Spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą: Stara Morawa 11a, 57-550 Stronie Śląskie, wpisaną przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu do Rejestru Przedsiębiorców pod numerem KRS 0000893999, REGON 388668929, NIP 881 149 96 35.
§1 Przedmiot Regulaminu
- Regulamin Hotelu obowiązują na terenie Hotelu i dotyczy wszystkich osób w nim przebywających.
- Wynajmujący pokoje zwany jest w dalszej części regulaminu „Hotelem”, natomiast najemca pokoju „Gościem”.
- Opiekunem Gościa jest pracownik recepcji hotelowej.
- Regulamin Hotelu określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Hotelu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji, zapłaty zadatku bądź całej należności za pobyt lub poprzez podpisanie karty rejestracyjnej. Dokonując w/w czynności Gość potwierdza, iż zapoznał się i w pełni akceptuje warunki regulaminu i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Regulamin Hotelu jest dostępny w recepcji hotelowej, oraz na stronie internetowej Hotelu www.holimo.pl.
§1a Świadczenie usług hotelowych w czasie pandemii Covid-19
- W związku wystąpieniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii Covid-19, wywołanej wirusem SARS-CoV-2 uchwalane są przepisy prawa powszechnie obowiązującego, które okresowo ograniczają lub zakazują świadczenia usług hotelarskich i usług im towarzyszących (w tym w szczególności: gastronomia, spa, basen, wypożyczalnie sprzętu sportowego, działalność obiektów sportowych, animacje). Hotel świadczy usługi każdorazowo w granicach aktualnie obowiązujących, prawnie ustanowionych ograniczeń, nakazów i zakazów oraz zgodnie z wytycznymi sanitarnymi. Obiekt ma prawo odmówić świadczenia usług hotelarskich w przypadku, w którym w okresie objętym rezerwacją przepisy prawa powszechnie obowiązującego ograniczać będą możliwość świadczenia tych usług. W przypadku braku możliwości świadczenia usługi zgodnie z uprzednią rezerwacją i wykupionym pakietem, Hotel uprawniony będzie do zaoferowania innego świadczenia możliwego do spełnienia w dniu realizacji, zgodnie z ustanowionymi na mocy powszechnie obowiązujących aktów prawych ograniczeniami, nakazami i zakazami, odwołania rezerwacji, uzależnienia świadczenia usług od spełnienia warunków (w tym przedstawienia dokumentów) wymaganych przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie usługi w całości lub w części spowodowane wystąpieniem okoliczności, za które nie ponosi odpowiedzialności (tzw. siła wyższa).
§2 Doba hotelowa
- Pomieszczenie mieszkalne w Hotelu, zwane w dalszej części „pokojem” wynajmowane jest na doby.
- Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 16:00 a kończy o godzinie 11:00 dnia następnego.
- Jeśli Gość nie określił czasu pobytu w momencie najmu pokoju, przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę.
- Prośbę o przedłużenie doby hotelowej Gość powinien zgłosić w recepcji, najpóźniej do godziny 10:00 rano w dniu kończącego się pobytu. Hotel może nie uwzględnić życzenia przedłużenia pobytu w przypadku wykorzystania wszystkich miejsc noclegowych (pokoi) lub w przypadku Gościa nie przestrzegającego obowiązującego regulaminu.
- Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w Hotelu w przypadku nie dokonania wcześniej pełnej płatności za dotychczasowy pobyt.
- Przedłużenie doby hotelowej wiąże się z dodatkową opłatą zgodną z aktualnym cennikiem Hotelu. Szczegółowe informacje odnośnie opłat związanych z przedłużeniem doby uzyskacie Państwo w recepcji hotelowej.
§3 Rezerwacja i meldunek
- Rezerwacji można dokonać poprzez internet za pośrednictwem strony Hotelu, za pośrednictwem stron pośredników Hotelu, telefonicznie dzwoniąc do recepcji hotelowej lub osobiście w Hotelu Holimo.
- Po dokonaniu rezerwacji przez recepcje hotelu Gość otrzymuje drogą mailową umowę wstępnej rezerwacji, która zawiera warunki rezerwacji oraz informacje niezbędne do dokonania wpłaty zadatku lub zaliczki zgodnie z warunkami pobytu.
- Jeśli zaliczka lub zadatek nie wpłynie na konto bankowe hotelu w terminie wyznaczonym w umowie wstępnej rezerwacji lub wpłynie później, Hotel zastrzega sobie prawo do sprzedaży pokoju innej osobie i anulowania rezerwacji.
- Podstawą do przyjęcia Gościa jest okazanie pracownikowi recepcji dokumentu tożsamości ze zdjęciem oraz podpisanie karty meldunkowej. Gość otrzymuje w chwili zameldowania dwie karty hotelowe, które są kodowane dla Gościa na czas Jego pobytu i nie mogą być przekazywane osobom trzecim. Z pomocą karty Gość otwiera drzwi zarezerwowanego pokoju oraz drzwi do strefy wellnes (basen i spa).
- Gość hotelowy nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną opłatę za pobyt.
- Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin hotelowy wyrządzając szkodę w mieniu hotelowym lub Gości, albo szkodę na osobie Gościa, pracownika hotelu lub innych osób przebywających w Hotelu, albo tez w inny sposób zakłócił spokojny pobyt Gości lub funkcjonowania Hotelu.
- Hotel zastrzega sobie prawo do preautoryzacji karty płatniczej lub pobrania należności za cały pobyt podczas dokonywania czynności rejestracyjnych.
- Dodatkowe należności wynikające z pobytu, Gość reguluje najpóźniej w dniu wyjazdu.
- W przypadku opuszczenia przez Gościa Hotelu w terminie zawartym w umowie gwarantowanej rezerwacji, różnica w kosztach pobytu nie zostanie zwrócona.
- W przypadku nieprzybycia Gościa do Hotelu w terminie zawartym w umowie gwarantowanej rezerwacji, Hotel nie zwraca kwoty wpłaconego zadatku lub zaliczki.
§4 Usługi
- Hotel świadczy usługi z najwyższą starannością. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości prosimy Państwa o jak najszybsze zgłoszenie ich w recepcji, co umożliwi obsłudze Hotelu niezwłoczną reakcję.
- Hotel ma obowiązek zapewnić:
- warunki do pełnego i nieskrępowanego wypoczynku,
- bezpieczeństwo pobytu oraz ochronę danych osobowych,
- profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych przez Hotel,
- sprzątanie pokoju i wykonywanie niezbędnych napraw urządzeń podczas nieobecności Gościa, a w jego obecności tylko gdy wyrazi takie życzenie,
- zmianę pokoju w miarę posiadanych możliwości lub w inny sposób podjąć próbę złagodzenia niedogodności, gdy występujące w pokoju usterki nie będą mogły zostać usunięte.
§5 Odpowiedzialność hotelu
- Hotel ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług w zakresie określonym przepisami art. 846-849 Kodeksu Cywilnego, o ile strony nie postanowiły inaczej.
- Gość hotelowy powinien zawiadomić recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie i utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa.
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione w pojeździe oraz żywe zwierzęta niezależnie od tego, czy pojazd ten został zaparkowany na parkingu hotelowym, czy poza terenem Hotelu.
- Parking na terenie Hotelu jest niestrzeżony.
- W Hotelu zainstalowany jest system monitoringu wizyjnego. Monitoring służy poprawie bezpieczeństwa gości hotelowych. Dane z monitoringu są przechowywane przez 14 dni. Dane z monitoringu mogą być udostępnione na żądanie odpowiednich służb.
§6 Odpowiedzialność gościa
- Dzieci poniżej 12 roku życia powinny znajdować się na terenie Hotelu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody wyrządzone przez dzieci.
- Gość hotelowy ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia wyposażenia i urządzeń technicznych Hotelu, powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających go Gości.
- W przypadku zgubienia lub uszkodzenia karty hotelowej, o której mowa w § 3 ust. 4 Regulaminu, Gość hotelowy winien natychmiast zgłosić ten fakt w recepcji. W przypadku utraty lub zniszczenia karty hotelowej z przyczyn leżących po stronie Gościa, Hotel obciąży Gościa kwotą 50 zł, tj. kosztem wyprodukowania nowej karty.
- Hotel zastrzega sobie prawo do obciążenia karty płatniczej Gościa za wyrządzone szkody stwierdzone po jego wyjeździe, a w przypadku braku danych karty, ma prawo wystąpić do Gościa o finansowe odszkodowanie.
- Z chwilą wystąpienia jakichkolwiek usterek lub uszkodzeń w pokoju, Gość jest zobowiązany poinformować o tym pracownika recepcji lub obsługi pięter.
- W przypadku naruszenia postanowień regulaminu, Hotel może odmówić świadczenia dalszych usług Gościowi, który je narusza. Gość jest zobowiązany do niezwłocznego zastosowania się do żądań Hotelu, uregulowania należności za pobyt i ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia Hotelu.
- Ze względów bezpieczeństwa, Gość opuszczający pokój powinien każdorazowo zamknąć okno, wyjąć kartę do pokoju z włącznika prądu, zakręcić krany oraz zamknąć drzwi.
- Hotelowi przysługuje ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa do Hotelu, w przypadku opóźnienia lub nieuregulowania należności za świadczone usługi.
§7 Zwrot rzeczy pozostawionych
- Przedmioty osobiste, pozostawione przez nieuwagę w pokoju przez wyjeżdżającego Gościa, zostaną odesłane na koszt gościa na wskazany adres.
§8 Cisza nocna
- W Hotelu obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godziny 22:00 do godziny 07:00 dnia następnego.
- Zachowanie Gości i osób korzystających z usług Hotelu nie powinno zakłócać spokojnego pobytu innych Gości. Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tą zasadę.
§9 Regulamin korzystania z sali zabaw, sali konferencyjnej
- Hotel Holimo zapewnia swoim najmłodszym Gościom możliwość korzystania z sali zabaw i sali konferencyjnej na cele gry piłkarzami, ping ponga, gry planszowe.
- Korzystanie z opisanych w pkt. 1 przestrzeni jest bezpłatne.
- Sala zabaw i sala konferencyjna jest czynna w wyznaczonych godzinach, informacja dostępna w recepcji hotelowej.
- Sala zabaw i sala konferencyjna przeznaczona jest dla dzieci, które ukończyły 4 lata.
- Hotel nie świadczy opieki nad dziećmi znajdującymi się w sali zabaw i sali konferencyjnej. Za bezpieczeństwo dzieci odpowiedzialność ponoszą rodzice / opiekunowie.
- Właściciel oraz personel nie ponoszą odpowiedzialności za bezpieczeństwo osób i dzieci przebywających na terenach wskazanych w pkt 1.
- Rodziców / opiekunów prosimy o zdjęcie dzieciom łańcuszków, kolczyków oraz innych ozdób czy elementów ubioru, mogących stanowić potencjalne niebezpieczeństwo dla osób bawiących się.
- Bezpieczeństwo wszystkich bawiących się dzieci wymaga, aby przestrzegały one podstawowych zasad:
- nie należy popychać innych dzieci,
- nie należy rzucać zabawkami,
- nie należy zmieniać miejsca innych zabawek, elementów wyposażenia,
- nie należy wnosić własnego jedzenia i napojów do sali zabaw i sali konferencyjnej
- zabrania się spożywania słodyczy, jedzenia i picia, podczas zabawy wyposażeniem i zabawkami.
- Ze wszystkich urządzeń i zabawek znajdujących się na terenie sali zabaw i sali konferencyjnej należy korzystać zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem.
- Wszystkie nieprawidłowości związane z działaniem wyposażenia i zabawek należy bezzwłocznie zgłosić w recepcji hotelu.
- Rodzice / opiekunowie dzieci oraz osoby dorosłe, korzystające z sali zabaw i sali konferencyjnej ponoszą odpowiedzialność finansową i prawną za szkody wyrządzone na osobach i mieniu przez siebie / swoje dzieci.
§10 Regulamin korzystania z animacji w hotelu
- Hotel Holimo zapewnia swoim najmłodszym Gościom możliwość udziału w animacjach prowadzonych przez profesjonalnych animatorów.
- Korzystanie z animacji jest bezpłatne.
- Animacje prowadzone są w wyznaczonych dniach, godzinach i przestrzeniach. Informacja dostępna na stronie internetowej hotelu oraz w recepcji hotelowej.
- Animacje przeznaczone są dla dzieci, które ukończyły 4 lat.
- Dzieci poniżej 4 roku życia przebywać mogą na animacjach pod opieką osoby dorosłej.
- Wyjście dziecka do toalety jest samodzielne bez opieki animatora.
- Prowadzenie zabaw i animacji przez animatorów nie polega na zastępstwie opieki nad dziećmi, a jedynie na zorganizowaniu czasu dzieciom w czasie imprezy.
- Animator ani Hotel nie świadczy indywidualnej opieki nad dzieckiem. Za bezpieczeństwo dzieci biorących udział w animacjach ponoszą rodzice / opiekunowie.
- Animator nie ponosi odpowiedzialności za dzieci, które oddalają się od miejsca prowadzonych animacji.
- Uczestnictwo dziecka w zajęciach jest jednoznaczne z akceptacją powyższego regulaminu przez jego rodzica /opiekuna.
§11 Postanowienia dodatkowe
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabrania się w pokoju stosowania otwartego ognia np. świeczek, używania żelazek, elektrycznych innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju.
- W Hotelu akceptujemy pobyt zwierząt za dodatkową opłatą i tylko w wybranych pokojach. Ze względu na komfort wszystkich Gości, Hotel nie przyjmuje zwierząt w restauracji hotelowej oraz lobby hotelowym. Gości z pupilami na smyczy zapraszamy na taras do ogrodu hotelowego.
- W Hotelu istnieje możliwość korzystania ze strefy SPA i Kącika Zabaw na podstawie odrębnych regulaminów, dostępnych w recepcji do których zapoznania się i przestrzegania zobowiązani są Goście.
- W Hotelu obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych. W razie naruszenia zakazu Gość zostanie obciążony kosztami odświeżenia pokoju. W przypadku uruchomienia systemu DSO i przyjazdu straży pożarnej Gość również zostanie obciążony kosztami. W obu przypadkach jest to koszt 400 zł.
- W Hotelu obowiązuje całkowity zakaz posiadania i zażywania zakazanych prawem środków odurzających. W razie stwierdzenia łamania tego zakazu, fakt ten zostanie zgłoszony na Policję a Gość będzie musiał niezwłocznie opuścić Hotel bez prawa do zwrotu kosztów wynikających ze skrócenia pobytu w Hotelu.
- W pokojach hotelowych nie można przechowywać przedmiotów niebezpiecznych tzn. broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, iluminacyjnych itp.
- W pokojach hotelowych obowiązuje system zarządzania elektrycznością oparty na kartach do pokoi. Karty wydane w recepcji należy umieszczać we włącznikach prądu po wejściu do pokoju. Zagubienie karty wiąże się z jednorazową opłatą w wysokości 50 zł.
- Dane osobowe Gości są przetwarzane w celu świadczenia usług hotelarskich. Administratorem danych osobowych oznaczony jest w kartach meldunkowych, jest nim Holimo Sp. z o.o. z siedzibą w Starej Morawie 11a, 57 – 550 Stronie Śląskie. Pełna informacja o danych osobowych dostępna w recepcji.
- Zakazuje się prowadzenia na terenie Hotelu akwizycji i sprzedaży obnośnej.
- Na terenie części wspólnych: restauracji hotelowej, lobby barze, tarasie, ogrodzie, basenie zakazuje się spożywania przez Gości własnego jedzenia i alkoholu.
- Zabrania się nadmiernego hałasowania na terenie Hotelu, powodowania nieprzyjemnych zapachów ani wykonywa nia innych czynności, które przeszkadzają, szkodzą czy irytują pozostałych Gości Hotelu.
- Gościom nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w pokojach hotelowych ich wyposażeniu poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia, nie naruszając przy tym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa Gości.
- Aktualny cennik usług i opłat w hotelu znajduje się w recepcji hotelu.
- Wszelkie reklamacje dotyczące pobytu powinny być składane do kierownictwa Hotelu pisemnie na adres e-mail: kontakt@holimo.pl
§12 Reklamacje
- Goście mają prawo do składnia reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług, stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa.
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest jej zgłoszenie pisemnie do recepcji Hotelu Holimo. Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień w standardzie świadczonych usług.
- Reklamacje rozpatrzone zostaną w terminie 30 dni od ich otrzymania.
- Informacja o sposobie rozpatrzenia reklamacji zostanie przesłana Gościowi na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, adres pocztowy lub droga telefoniczną.